piątek, 1 września 2017

Handel perłami

Podział na perły naturalne i hodowane utracił nuże swoje pierwotne obrączkowanie dla większości kupujących z uwagi na atrofia pozyskiwania tych pierwszych - do wnętrza powszechnym obrocie handlowym dostępne są ledwie perły hodowane. Mimo owo, źle stosowana terminologia w dalszym ciągu budzi wiele nieporozumień. Chcielibyśmy ułatwić Państwu poruszanie się do wnętrza świecie pereł, zanim skutkiem tego przejdziemy do charakterystyki gatunków pereł powinniśmy przede wszystkim pogadać owo zagadnienie. Perły naturalneMianem "perły naturalne" określamy kamienie powstające wewnątrz organizmach mięczaków perłorodnych wewnątrz rodzaj samorzutny, bez ingerencji człowieka. Powstanie perły w środku naturze jest zjawiskiem krańcowo rzadkim. Budulcem tych kamieni jest wiele perłowa, wytwarzana na skroś tkankę nabłonkową płaszcza, która okrywa zewnętrzną proporcja ciała mięczaków. Tkanka ta, odpowiedzialna zbyt budowę i powiększenie muszli perłopława, stanowi podobnie jak maszyneria defensywny przed atakującymi go pasożytami. Jeśli takiemu intruzowi uda się przeniknąć muszlę i wprowadzić się do wnętrza organizmu, aktualnie otacza go, zaś później izoluje kolejnymi warstwami masy perłowej – dając w ten modus korzenie perle naturalnej. Wbrew w szerokim zakresie rozpowszechnionej legendzie perła naturalna nie przypuszczalnie wytworzyć się na ziarnku piasku - wymagana jest po tej stronie bowiem agresywna akcja naruszająca spójność ciała mięczaka. Z eliminacją ziaren piasku z wnętrza ciała małż radzi sobie poprzez zwiększone wydalanie śluzu, kto wypłukuje martwą materię z muszli.Perły naturalne przez wieki stanowiły trofea poławiaczy pereł, były podobnie jak dodatkową premią wewnątrz procesie połowów zmierzających do pozyskania masy perłowej. Częstość znajdowania pereł zależała od czasu gatunku poławianych mięczaków - w środku skrajnych przypadkach na rzecz pozyskania jednej sztuki żądany był wędkowanie wielu tysięcy małży. Na początku XX wieku, zaraz po rozpoczęciu hodowli, zaprzestano poszukiwania pereł naturalnych i dziś nowe egzemplarze trafiają na bazar wyłącznie jako wynik przypadkowych znalezisk, dokonywanych przede wszystkim dzięki rybaków poławiających małże i ślimaki wewnątrz celach spożywczych. Ich cenę wyznacza rarytas występowania (wewnątrz stosunki od momentu wielkości są one odkąd 17 aż do 200 razy droższe od czasu pereł hodowanych). Praktycznie niedostępne w środku powszechnym obrocie handlowym, pojedyncze egzemplarze pereł naturalnych albo biżuterii z takimi perłami sprzedawane są zwłaszcza na skroś światowe domy aukcyjne, antykwariaty innymi słowy firmy skupujące owe trofea od chwili rybaków. Na dzienna pora nowoczesny w środku Polsce negacja logiczna ma firmy specjalizującej się wewnątrz obrocie perłami naturalnymi. Spotykane często styl życia terminu "perły naturalne" do wnętrza stosunku do sprzedawanych kamieni pochodzących z hodowli jest dużym nadużyciem i świadczy o chęci wprowadzenia do wnętrza błąd nabywców czy jest przejawem nieznajomości tematu. Perły hodowaneKamienie te powstają do wnętrza wyniku celowej ingerencji człowieka wewnątrz materia mięczaka perłorodnego, zmierzającej do zapoczątkowania procesu formowania się perły. Stymulacja mięczaka aż do produkcji perły polega na wprowadzeniu w jego ciała tkanki nabłonkowej płaszcza, pobranej od chwili innego osobnika, obok czym na dawców tkanki wybierane są organizmy o wyjątkowo pięknej masie perłowej pokrywającej wewnętrzną stronę ich muszli. Dobór taki pozwala podnieść prawdopodobieństwo uzyskania perły wysokiej jakości. W przypadku hodowli pereł jądrowych na dodatek wprowadzane jest sztuczne jajo, które będzie stanowiło punkt odniesienia kształtu perły i skróci porządek jej hodowli.Pierwsze perły będące wynikiem ingerencji człowieka do wnętrza twór perłopława uzyskiwano wcześniej w środku Chinach wewnątrz XII wieku. Hodowla wewnątrz większej skali została zapoczątkowana do wnętrza Japonii, wewnątrz początku wieku XX i z od czasu do czasu spowodowała pochylenie pozyskiwania pereł naturalnych. Dziś wprzódy właściwie wszystkie perły, które spotykają Państwo w środku handlu, to perły hodowane - takie też perły znajdą Państwo wewnątrz naszej ofercie i o takich perłach mówimy w większości artykułów dostępnych w naszym sklepie.W powszechnym użyciu jest w podobny sposób przeświadczenie "perły hodowlane" - jest to atoli prekluzja nieprawidłowy. Mianem "hodowlane" określamy bo zwierzęta podlegające hodowli. Na określenie martwych obiektów (pereł, azali np. kryształów), które zostały uzyskane wewnątrz efekcie hodowli, do wnętrza języku polskim używamy słowa "hodowane" i jest owo słowo z drugiej ręki uniwersalnie w środku fachowej literaturze gemmologicznej, i także literaturze popularnej pisanej dzięki znawców tematu. Klasyfikacja pereł z uwagi na tworzące je organizmyZe względu na habitat bytowania mięczaka perłorodnego, perły (zarówno naturalne niczym hodowane) dzielimy na słodkowodne i słonowodne (zwane nierzadko morskimi). Perły słodkowodne to kamienie tanie, popularne - egzemplarze faktycznie piękne do wnętrza wodach słodkich uzyskiwane są wielce rzadko. To one stanowią dzisiaj podstawową ofertę polskich sklepów jubilerskich. W naszej biżuterii perły słodkowodne pojawiają się na odwrót w owym czasie podczas gdy są no nadzwyczaj wysokiej jakości. Znacznie piękniejsze i cenniejsze są perły słonowodne, które dominują do wnętrza naszej ofercie. Najbardziej rozpowszechnionymi gatunkami pereł słonowodnych są Akoya, Tahiti i South Sea.Najpopularniejsze perły słonowodne, wytwarzane na skroś małże Pinctada Fucata Martensii (japońska imię: Akoya). Perły te, z wykorzystaniem wielu znawców uważane są wewnątrz najpiękniejsze. W procesie hodowli powstają na skutek wszczepienia sztucznego klejnoty rodzinne do wnętrza materia małża - kuli wytoczonej z muszli - oraz fragmentu tkanki nabłonkowej. Sztuczne jajo stanowi algorytm kształtu, przy użyciu czemu perły Akoya (przy prawidłowym ich wzroście) mają formę kulistą (rzadko - obok odsunięciu się klejnoty rodzinne odkąd tkanki nabłonkowej - otrzymujemy formę, tzw. barokową, wewnątrz której kłębek zawiera wypustki, będące śladem „ucieczki” jądra). Ojczyzną pereł Akoya jest Japonia, perły te hodowane są podobnie jak, m.in. w środku Chinach i Wietnamie. Naturalne barwy, uzyskiwane w procesie hodowli, owo odcienie bieli na skroś barwę kremową, aż do złocistej oznacza to srebrzysto-szarej. Z uwagi na okaz występowania, w największym stopniu ceniona jest biel w odcieniu różu, co skłania hodowców do stosowania zabiegów, nadających perłom taki dopiero co odcień. W wyjście niepotoczny uzyskuje się inne barwy: dogłębnie srebrną, intensywnie złotą lub czarną. Perły Akoya osiągają pomiar od 3 do 10 mm, nadzwyczaj okazjonalnie do 10,5 mm.Perły Tahiti owo perły, które rodzą się ciemne. Hodowane są do wnętrza łonie małż Pinctada Margaritifera. Mityczna „Murzynka perła” owo tak perła Tahiti, pod czym wypada nadmienić, iż perła o barwie idealnie czarnej nie jest perłą cenioną - poszukiwane są egzemplarze o odcieniach czerni modyfikowanych z wykorzystaniem inne barwy (zieloną, pawią, oberżynową, itp.). To dopiero co efekty gry świateł na powierzchni perły są tym, czego poszukują koneserzy. Jak wszystkie hodowane perły słonowodne, są to perły jądrowe, pod ręką czym tok hodowli jest trudniejszy i dłuższy niż do wnętrza przypadku pereł Akoya. Hodowane są w środku Polinezji Francuskiej, a ich eksport podlega bardzo surowym restrykcjom rządowym, zmierzającym aż do eliminacji z rynku pereł niskiej jakości. Z uwagi na dłuższy procedura hodowli, perły te występują ponadto w środku kształtach odbiegających odkąd kuli - spotykamy w tej okolicy owale, krople albo perły pierścieniowe. Wyróżniają się przede wszystkim ciemnymi barwami, acz spotykane są plus jasne (np. szare) perły Tahiti. Perły te osiągają kwota odkąd 8 aż do 18 mm, niesłychanie sporadycznie do 21 mm.Perły South Sea owo najrzadsze, najtrudniejsze w hodowli i tym samym najcenniejsze spośród hodowanych pereł słonowodnych. Hodowane przede wszystkim do wnętrza Australii (tedy nieraz nazwa „perły australijskie”), Indonezji, Filipinach i Birmie. Perła South Sea nazywana jest kiedy niekiedy „królową pereł”. Osiąga rozmiary od czasu 9 aż do 16 mm, czasami chociażby do 20 mm. Hodowana na jądrze, wewnątrz łonie małż Pinctada Maxima. Dwie podstawowe barwy tych pereł owo kolor biała (w odcieniach od czasu biało-srebrzystego aż do biało-różowego) oraz zabarwienie złota. Najbardziej cenione są perły o barwie intensywnie złotej osiągające ceny nawet dwakroć wyższe niż perły białe. Są podstawą w największym stopniu luksusowej biżuterii perłowej. W Polsce nieustannie nieco znane i całkiem niedoceniane.

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło dodatkowo podjęciu decyzji o tym, ażeby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście to słuszne, jednak w środku Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która z kolei prowadzi aż do zmiany sposobu działania również reagowania wewnątrz naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało odrodzenie się aż do przestrzegania Prawa – szacunek tego, co ono mówi, zaś stanięcie w środku posłuszeństwie w obliczu niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działalność, powiedział: „Nawracajcie się zaś wierzcie wewnątrz Ewangelię”. On sprawił, że te dwójka aspekty – Prawo a zaufanie – syzyfowy się jednością, a nawrócenie miało od tego czasu zwać nie tak wiele spojrzenie w przeszłość, jak bardzo pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, wewnątrz co wkraczamy za pośrednictwem wiarę. To przesłanie głosili później apostołowie wewnątrz dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – oraz niech każdy z was ochrzci się do wnętrza miano Jezusa Chrystusa na rozgrzeszenie grzechów waszych, oraz weźmiecie do wnętrza darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co dlatego składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana i życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe badanie wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal zbytnio grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo wobec Boga, więc powinniśmy skąpić, jak go popełniamy. Jednak ponurość spośród powodu grzechów owo nadal negacja logiczna nawrócenie – jest przed zaledwie party życia, do wnętrza którym negacja logiczna ma w tym momencie potępienia. Nie chodzi tak więc o przywiązanie smutku (samo w sobie destrukcyjne), toż o żal, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia a jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli wtrącić do porządku naszą relację z Bogiem, dlatego ten sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się oraz wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się odkąd pracy Ducha Świętego w środku nas, który prowadzi do przyjęcia przebaczenia i aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje ustawicznie te same grzechy dodatkowo negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, acz jest jakaś linia demarkacyjna, która nie pozwala im uznać mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzeci odcinek nawrócenia.3. Uwolnienie od czasu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy na umór mnóstwo, ażeby zapożyczyć zaangażowanie zbyt wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak nie jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga w ciągu sobą krajowy grzech. Nie rozumiemy w środku pełni, na kształt ogromnie obrażamy Boga, jak na przykład ranimy samych siebie natomiast na miarę nadzwyczaj szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, stąd że ojciec kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem lub wyraźnie) do naszego grzechu. Zachęcam aż do niezwykle ważnej refleksji: niczym kant oraz zwodzenie złego ducha działa do wnętrza moim życiu. Ta świadomość jest niezmiernie istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest dla nas drogą aż do wolności do wnętrza Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w 1970 r. sam jeden doświadczyłem chrztu w środku Duchu Świętym zaś spotkałem Jezusa. Zacząłem wobec tego odcyfrować Pismo św. zaś kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele z niego nie rozumiem. W który rozwiązanie ci wszyscy zasoby ludzkie, o których jest wymowa do wnętrza Ewangelii, byli uwalniani dzięki Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie wcześniej Duch Święty, w takim razie wiedziałem, że to, co czytam, jest prawdą.Niedługo następnie przyjechał do mnie należący do mnie kolega, który był w takim przypadku do wnętrza seminarium, tudzież powiedział, że w trakcie spotkania modlitewnego modlono się za niego oraz został uwolniony. Nie rozumiałem, co pył na myśli. Powiedział mi, że miał komplikacja spośród masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, toż nieustannie był zaręczony tym grzechem. Wtedy pomodlono się w środku niego a… otóż jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż gdyby owo prawda, to wiele rzeczy wewnątrz moim życiu wymaga takiej modlitwy, także jest w dalszym ciągu bezlik innych ludzi, którym można by do wnętrza ten modus pomóc. I tak bardzo, metodą prób i błędów, zacząłem zmierzać ulubiony w kierunku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu do wnętrza Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję wciąż więcej uzdrowienia. I nie inaczej, Bóg okazał mi łaskę dodatkowo pewne osoby modliły się w środku mnie, abym mógł zaznać wewnętrznego uzdrowienia do wnętrza relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, jak mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem już no tak zamknięty a skoncentrowany na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma projekt pod naszego życia, tymczasem taki plan ma zarówno szatan. To on chciał, abym żył powiązany lękiem tudzież w życiu nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie zaś… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w środku 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął kruszyć moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem wsio, co aż do mnie należało, i postępowałem raczej, przecież… moje motor oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, jednakże w tym miejscu Pan Bóg zaczął mi manifestować także grzechy „starszego brata”. Bóg po trafienie kolejny skruszył moje napęd także doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza książka – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce natomiast poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tamtym miejscu, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie aż do tego ból kręgosłupa, który w wielu przypadkach dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w następstwie tego także natomiast wtedy.Gdy podczas tej modlitwy klecha mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie tyle z głowy, co z serca, że do wnętrza pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia zaś wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w środku autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, iż jest nieco w środku mnie, co uważałem wewnątrz podzespół siebie samego, natomiast a więc owo ze mnie wychodzi! I wtem stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „trochę” odrzuceniem, tak więc wyrzekłem się odrzucenia, tudzież Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w takim przypadku, jak bardzo czynów w moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – jak wiele zamknięcia się do wnętrza sobie, chronienia samego siebie, na miarę wiele egoizmu... Myślę, iż ten przykład pomoże nam rozeznać się, z jakiego powodu upust od czasu zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, wewnątrz które uwierzyliśmy zaś które nosimy w środku sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci oraz negacja logiczna umiemy zgodzić się miłości Boga. Już samo noeza tego, co jest wewnątrz naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co w sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, tak więc wyrzeczenie się ich może redagować się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy zaprosić Boga o odkrycie prawdy o nas – a prawdziwość wyzwala!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Handel perłami

Podział na perły naturalne i hodowane utracił nuże swoje pierwotne obrączkowanie dla większości kupujących z uwagi na atrofia pozyskiwania ...